KONEC

6. dubna 2011 v 14:40
Konec ... už mě blog neba .. pá:-)
------------------------------------------------
 

Dipl for me :)

16. března 2011 v 18:35

nuda

16. března 2011 v 18:33
------------------------------------------------------------------------
 


no jo no

9. března 2011 v 17:53 | blbká

Chce to new dess neuděláte pls někdo ? :-)


O vegetariánství

9. března 2011 v 17:29 | O Vegetariánství .... |  Moje názory - téma týdne
Já sama jsem vegoš tak si myslim že vegetariáni jsou taky lidi , jen nejedí maso no ... :-)

a tady připadá i pár těch otázek -
kde se najístkde nakoupit

po kliknutí zjistíte odpovědi :-)

Vegetariáni po světě :

ZeměZastoupení
vegetariánů
Švýcarsko9%
Velká Británie9%
Německo8%
Švédsko6-7%
Irsko6%
Nizozemsko4-5%
Rakousko3-4%
Norsko2-4%
Itálie2-3%
Španělsko2%
Belgie2%
ČR1-2%
Francie1-2%
Polsko<1%
USA4%
Indie
15-20%

1. Co je to vegetariánství
Vegetariánství je způsob stravování, který z jídelníčku vylučuje jakékoliv produkty z masa (vč. želatiny a sádla). Existuje mnoho forem vegetariánství, které zcela, nebo alespoň částečně odmítají maso jako stravu. Mezi nejznámější podskupiny vegetariánství patří lakto-ovo vegetariánství, lakto vegetariánství, ovo vegetariánství a veganství. Mezi méně časté formy patří.

2. Vegetariánství ve světě
Celkový počet vegetariánů se odhaduje na téměř jednu miliardu lidí. Nejvyšší procento vegetariánů je zastoupeno v Indii, kde se jejich počet odhaduje na 17,5%, tedy 175 milionů obyvatel. Indie je považována za místo vzniku vegetariánství hlavně díky náboženství v oblasti.
V ČR se podle agentury StemMark stravuje okolo 2% obyvatelstva, tedy asi 200 000 osob vegetariánsky.

3. Vegetariánství a zdraví
Podle americké dietetické asociace a kanadských dietologů je správně rozvržená vegetariánská strava zdravá, nutričně vyvážená a zdravotně přínosná ve všech životních obdobích včetně těhotenství, kojení, dospívání i dětského věku.
Vegetariánská strava obsahuje oproti nevegetariánské menší množství zdraví neprospěšných látek (saturované tuky, cholesterol, živočišné bílkoviny) a větší množství zdraví prospěšných látek(vlákniny, hořčík, draslík, foláty a antioxidanty).
Vegetariáni mají ve srovnání s nevegetariány nižší hodnotu BMI (body mass index), jsou méně náchylní k vysokému krevnímu tlaku, cukrovce a nádorů prostaty a střev.
Platí ovšem, že pro dobré zdraví rozhodně nestačí vyřadit živočišné produkty z jídelníčku. Musíme také správně volit potraviny. Následuje výčet pro vegetariány problematických látek a pravidla pro jejich zařazení do jídelníčku.







ZAS JE TU VAŠE daduléé :)

9. března 2011 v 16:53 | Dadule |  Moje kecy

zase sem tu ... sorráč za to že jsem tu ( byla ) nebyla ... :/
Tet už sem budu chodit zas pravidelně slibujuu :))

když je nuda :D ♥♥♥

29. ledna 2011 v 17:29 | já |  Grafika
myoriginalblog
i love you ... :D
vaše...DADů♥



Kam dál